torsdag 11 oktober 2012

Regional hästdressyr Laxå - 6 okt

MSV:B1: Blev en vinst med 68,25%! Själv var jag inte så supernöjd med ritten då jag inte fick någon bra känsla genom programmet, för Lotus spände upp sig varje gång vi kom på kortsidan där dressyrstaketet var, det var lite ljuskatter på staketet också. Och han blev mer spänd för varje gång vi red förbi, och sista gången vi skulle rida förbi precis innan programmet var slut då exploderade han totalt och skyggade. Min knäppis! Men det var bara på två punkter i programmet som det blev en miss så vi förlorade inte så extremt mycket :)

Men när jag kollade på filmen såg det betydligt bättre ut än vad det kändes, när han spände upp sig det syntes knappt, men det kändes så extremt för en annan som sitter där på ryggen och försöker få kontakt! Haha man tror knappt att Lotus ska reagera på något på tävlingsbanan längre, men så är det icke ;) Han kan att fjanta till det lite han också ibland, som tur är att det är väldigt sällan :) Tror det är med pälssättningen att göra också, han brukar bli känslig för allt då. Min underbara häst! <3

Film från tävlingen också! Fast hela filmen är inte med, i slutet när han får ett ryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar