torsdag 25 oktober 2012

Klippning, Träning, Uteritt

Stack till stallet tidigt igår för att klippa Lotus innan träningen. Det tog ju sin lilla tid när skären var dåliga, så nästa klippning blir det nya skär kan jag lova. Så jag blev lite missnöjd med klippningen när det blev lite hackigt, det syns ju inte på håll men. Huvudsaken är att man fick honom klippt iaf och att maskinen orkade hela hästen nätt och jämt!
 Sen blev det en tur till Åmål för att träna för Ann Margrethe med Lotus. Träningen gick kanon, Lotus var pigg och alert när all päls var borta, gjorde lite övningar ur MSV:B5, och bytena i vart 4de funkade kanon. En riktigt bra träning, och får alltid så mycket bra tips och hur saker och ting ska bli ännu bättre, så jäkla nöjd :)

Idag blev det slappt för både mig och Lotus, blev en skritt tur på kvällen innan han fick komma in för kvällen. Min man var snäll och gick med oss också :) Har ganska mysig träningsverk från gårdagen så det var nog tur att det blev lugnt idag ;) Men imorgon blir det förhoppningsvis programridning av MSV:B5! Om inte får vi nog sticka ner till ridhuset och träna det själva :) Det börjar dra ihop sig för debuten, börjar känna oss redo nu när serierna sitter hyfsat och slutorna i galopp börjar bli bättre :)

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, är inte ett dugg trött och min göbbe sover. Kanske lite serier? Blir att tjöta lite i telefon nu med min vän iaf :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar