onsdag 3 oktober 2012

Dressyrringen!

Fick nyss besked om att jag och Lotus får starta på MSV B finalen 2012 på dressyrringens tävling som går i MSV:B5! Vi har ju samlat poäng hela året inför denna finalen som vi ligger på en andraplats på nu när det är färdigt! Men eftersom vi fick reda på att tävlingen var på nationell nivå så får jag och Lotus inte starta enligt TR. För en ponny som är uppklassad till häst får högst tävla MSV:A på regional nivå. Men de på dressyrringen har verkligen vart snälla och fixat så att tävlingen är på regional nivå nu ist så att jag och Lotus ska få vara med och tävla vi också :D Snälla människor! :-*

Riktigt kul detta! Med tanke på att vi inte fick vara med på thule cupen här i värmland, för att Lotus egentligen är en ponny. Lite dåligt tycker jag egentligen eftersom han faktiskt inte är en ponny längre, han har ju hästlicens precis som alla andra hästar. Och vi har ju absolut inga fördelar med att vara små, så man kan ju inte göra annat än att undra varför dom ansträngde sig att sätta den regeln? :P

Men jag är iaf väldigt glad just nu, oavsett om vi kommer sist eller inte så kommer jag vara lika glad för det, för det är ju trots allt de 10 som har fått mest poäng som kommer med, och min lilla plupp kan ju inte mäta sig med många av de fina hästarna! Men vi ska göra vårt bästa och köra vårt egna race som vanligt! tagga tagga helsingborg!

http://dressyrringen.se/ gå in på dressyrringens hemsida!


2 kommentarer:

  1. Helt seriöst nu, du är min förebild! Liksom varför ska man behöva gå ifrån ponny om man fortfarande utan problem kan rida ponny?
    Blev så inspirerad av dig att jag vågade stå på mig när jag skulle köpa häst och faktiskt tänka om och skaffa ponny då mina 154cm ser väldigt löjliga ut på en stor häst. När folk sa typ att jag var typ dum i huvudet, att jag aldrig kommer kunna tävla och att jag var för gammal så hänvisade jag till dig, då blev dom tysta (y) ^^'
    Massa cred till dig och Lotus! Så himla läckra och fina! :D

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, det värmer verkligen! Hade tyvärr missat din kommentar, men såg den nu :) Jag har samma problem, är bara 153cm så Lotus är perfekt för mig han :) Man har ju inte samma förutsättningar med en ponny, men det är aldrig omöjligt! :D

    SvaraRadera