söndag 4 november 2012

Regional hästdressyr Karlskoga - 3 nov

MSV:C2: En hyfsad ritt! Lotus skötte sig bra, men lite för ivrig att vilja göra rätt så det blev lite småmissar och lite hackigt på en del ställen. Men annars var det bra! Blev en andraplats med 66,89%!

MSV:B5: Debuten gick kanon, bytena satt! Lite vinglig linje men annars skitnöjd! Vi kunde inte ha presterat så mycket bättre än vad vi gjorde, hann inte ladda om eftersom vi bara hade 45 min efter första starten tills den andra startade, och då skulle det hinnas med lite byten i vart 4de och lite mer grejer ur programmet! Men jag är så jäkla nöjd! Blev nerpetad från placering efter sista ekipaget, hamnade mycket bättre till än vad vi hade förväntat oss! :) Och fick fina procenten 66,53%! Har aldrig varit så nervös förut när jag har tävlat som jag var innan starten häller, inte ens SM. haha! Men när vi väl började programmet släppte det ganska fort :) Min otroligt duktiga lilla häst!

Film från debuten MSV:B5!

10 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt :) Jag är ny läsare och undrar om Lotus är ponny, han ser rätt liten ut :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :D Ja Lotus är en maxad c-ponny! :)

      Radera
  2. Wow vilket fint ekipage! Så samspelta ni är och vad ROLIGT ni ser ut att ha tillsammans :) Jag blir sugen på att damma av dressyrsadeln till min hopphäst nu, tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad roligt att höra! :) Jag har det riktigt roligt tillsammans med min lilla häst :D

      Radera
  3. Trillade in här genom dressyrmupparnas blogg. Och WOW vad duktiga ni är! Så himla himla inspirerande! Så häftigt att en så pass liten "häst" presterar så himla bra bland stor hästarna. Det måste kännas sjukt häftig att rida bland hästar som är betydligt större och få så himla fina poäng. Han ser verkligen jättefin ut, välriden och mjuk. Säger bara WOW! Nu blev jag sjukt sugen på att träna dressyr, kmr definitivt kika in här fler gånger :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!:) Ja det är känns verkligen hur häftigt som helst! Det var ju inget som man hade förväntat sig att vi skulle komma så här högt tillsammans bland alla snygga hästarna :D

      Radera
  4. Jag säger bara wow!!! Finns inte ord på hur grymma ni är!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det värmer verkligen! :)))

      Radera
  5. Oherregud människa, vad du och din häst inspirerar mig! Ni visar verkligen att ingenting är omöjligt. Jag har själv tvekat hur det kommer gå för oss nu när tävlings säsongen startar 2013, bland de stora maffiga dressyr hästarna, så kommer jag på en övervuxen connemara på 154 cm. Men jag har försökt att tänkt "vi klarar det tsm", tre placeringar och vi är i connemara sm! That's it lixom. Han är verkligen en häst på miljonen! Även väldigt mjuk och välutbildad. Kikade även in på dressyrmupparna, där du gjort ett gästinlägg och skrivit vad man borde ta till vara på / extra knep, vad ni tjänar extra poäng på ;) Så fortsätter jag följa din blogg och bli lika inspirerad av DIG såväl din ponny, och ni som ett helhet / ekipage, så kommer jag hålla glöden uppe! För NU är ingenting omöjligt, vi ska banne mig också klara det.. så let's go! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aww tack!! :) Du får lycka till! Och hoppas att det kommer gå kanon för er :) Ja eftersom Lotus har ju inga gångarter som är närheten av de flesta hästars, men det är sällan man ser en häst som är så otroligt lydig som min Lotus så man får ju verkligen ta vara på det. Och försöka göra allt så perfekt som möjligt!

      Radera