lördag 26 januari 2013

Helkväll i stallet

Blev en helkväll i stallet. Inte alls fel :) Båda hästarna fick sig ett pass i ridhuset. Började med Carrera som gick hur bra som helst, känns så himla gött nu när man börjar få ordning på henne :) Har ju verkligen hänt mycket under den tiden vi stått på Granvik. Speciellt nu de senaste rid passen på henne. Tur vi blir kvar en månad till, så jag har en del tid på mig att få henne ännu bättre innan vi flyttar hem hästarna :) Gjorde vår första öppna i trav i förrgår när vi tränade för Bettan också, vilken känsla :D När hon blivit klippt ska jag se till att få en film på henne :) Just nu ser hon ut som en liten hårboll ;)

Lotus min gamla veteran han skötte sig fint som vanligt, gjorde en del seriebyten i vartannat, 3dje och 4de, gött att han äntligen har börjat förstå att det faktiskt kan vara olika många steg mellan bytena :)  Blev ett lugnt pass, med mycket övergångar.

Har också äntligen börjar rida med mina ridstövlar som jag fick av mamma för ett bra tag sen, har haft väldiga problem att få på mig dom, eftersom det inte är någon dragkedja på dem. Så då har jag inte riktigt orkat rida in dom, och hellre tagit de gamla :P Men mamma har töjt dom så de äntligen sitter bra! Vilket tajming, eftersom mina gamla stövlar precis gick sönder i dragkedjan så jag inte ens kan tejpa dom längre :( 

Fick några goda cider och en stor ros av Robert idag, go han är min man :) <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar