torsdag 10 januari 2013

Gårdagens träning

Gött att vara uppe i tid för en gångs skull! Gick upp och gjorde äggsmörgåsar till min göbben imorse innan han stack iväg och jobbade. Så snart ska jag sysselsätta mig att diska, tvätta och städa och sånt kul..... lär hålla mig vaken iaf. Senare blir det till stallet!

Igår motionerades båda hästarna. Carrera fick sig ett träningpass för Elisabeth, och hon gick riktigt bra! Inte riktigt lika bra som sist vi tränade för bettan, men det går verkligen framåt med henne just nu. Hoppas det fortsätter så :) Sen fick Lotus också jobba lite i ridhuset. Han var riktigt på hugget och taggad, Blev ett ganska intensivt men kort pass! Bytena var han lite väl taggad för så han studsade lite hejvilt stundtals! Men riktigt bra energi, ska sätta honom lite mer idag tänkte jag så han inte går som ett ånglok ;)

Känns bra att vi börjar komma igång nu efter jul och nyår, svårt att hinna med ridningen ordentligt då. Båda hästarna behöver klippas också så fort skären till klippmaskinen blir fixade :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar