tisdag 19 april 2011

Tävling Vikbolandet!

I söndags var det regional hästdressyr i Vikbolandet.

MSV:C1: Lotus kändes riktigt fin och skötte sig ganska bra inne på banan, blev två grova missar som drog ner en hel del, i förvända galoppen samlade jag honom lite väl mycket så han blev lite osäker och trodde jag samlade honom inför ett byte, så det var lite mitt fel också :P Men han gjorde ett asnyggt rent byte, så jag får ta det lite positivt ändå även om det drog ner som fan, men han var absolut inte olydig, han fattade snabbt att det egentligen inte var det jag menade så vi kom tillbaka snabbt. Sen så var han lite för ivrig i ett byte så efter ett steg ville han fatta galopp som jag inte lät honom göra så han taktade lite. Annars var han kanonduktig! Vi fick 64,26% och med det placerade vi oss femma som var sista placerade :)


MSV:C2: I denna klassen var jag asnöjd med honom, han skötte sig kanonbra och inga missar, bara vissa saker som man kunnat gjort ännu bättre, men så är det alltid. Det är väldigt liten chans att allting stämmer. Men hade inte så stora förväntningar över procenten för fick höra att domaren gillade sprättiga och fläschiga hästar. Och det är ju allt annat än vad Lotus är ;) Men vi placerade oss på 64,22% och med det blev vi 8a, och fick vår allra första vita rosett tillsammans :P

Var ganska nöjd med bedömningen :) Visst var det liiiite snålt, men det var också vääääldigt snygga hästar som var med, alltså satan, har aldrig sett så många snygga hästar på en och samma tävling på denna nivån, när jag och mamma satt och kollade på några ekipage imellan startera så var det flera olika hästar som gjorde passage inne på banan innan start..

Blev inte så mycket bilder, men kommer nog lägga upp film från MSV:C2:an snart :)

3 kommentarer:

  1. GRATTIS!! Ska ni till Lillerud och tävla under helgen?

    SvaraRadera
  2. Tack! :D Nej vi hade helt missat att det var tävlingar där, och sen så taggar vi inför debut i MSV:B nästa helj :D

    SvaraRadera
  3. alexandra kjörsvik26 april 2011 kl. 19:30

    ta inte detta på fel sätt nu. Men tyckte att det skulle blir spännande att se er på tävling här i östergötland för känns som konkurrensen där du tävlar inte är så hög.. För i Östergörland är konkurensen såhär ungefär hela tiden ibland något bättre, och högre blir det absolut bara man går upp till msvb! Så var lite skoj att se vart ni låg här liksom. Men superkul att ni klara er så bra och ni såg jätte fina ut i sista klassen som jag såg er rida. Lycka till i debuten av Msvb

    SvaraRadera