lördag 8 februari 2014

Träning

Blev träning på ridskolan i förrgår, är otroligt nöjd med ridpasset, för att inte vara riktigt på topp än, så är vi redan på god väg! Jobbade mycket med öppnor, slutor och skänkelvikningar för att mjuka upp honom ordentligt i sidorna, eftersom Lotus är väldigt rak och stel i sina sidor, så är det extra viktigt för oss :) Och han var pigg och alert som vanligt, lite mer taggad kanske ;) Gjorde byten från vart annat vill vart fjärde, och han satte alla! Märks att han har fått in detta med bytena riktigt ordentligt nu :D Och trampade lite i båda sidorna, han funkade hur bra som helst där också. Blev också några halvkassa halvpiruetter. Men vi är på god väg där också!

 Just nu känns det inte som MSV:A är långt borta! Skulle så himla gärna vilja debutera det detta året, för det är ju egentligen bara halvpiruetterna som jag vill ha lite bättre innan jag vågar starta. Allt annat sitter ju i princip. Men sen så kan man ju såklart inte förvänta sig att man ska få en höjdarprocent med min lille häst häller, utan jag skulle bli så otroligt glad om jag nådde vårat mål som är 60% i en MSV:A. Om vi klarar det det återstår att se ;)

Bilder från i torsdags :)
Byte!
Trampa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar